Uncategorized @fa

نحوه نگهداری استخر در زمستان-آموزش-مشاوره

نحوه نگهداری استخر در زمستان

یکی از مواردی که در ساخت استخر باید در نظر داشت نحوه نگهداری استخر در زمستان و پاییز است. با رسیدن هوای سرد روش نگهداری استخر روباز در زمستان تغییر می کند و باید نکات کلیدی جلوگیری از یخ زدن استخر باغ در فصل زمستان را رعایت کنیم. اگر بخواهیم در همین ابتدا یک خلاصه از زمان آماده سازی استخر برای فصل پاییز و زمستان بگوییم به صورت زیر است:

  1. استخر را تمیز کنید. فیلتر را تمیز کرده و بشویید.
  2. آب را متعادل کنید.
  3. لوازم جانبی استخر را غیرفعال کنید.
  4. سطح آب را کنترل کنید.
  5. سطح استخر را پوشش دهی کنید.
  6. پمپ، فیلترها، بخاری ها و تجهیزات کلر زنی خود را تخلیه کنید.

بی توجهی به استخر در پاییز و زمستان اشتباه بزرگی است و ممکن است هزینه های زیادی راجع به رعایت نکردن این موضوع پرداخت کنید!

ما در این مقاله قصد داریم بهترین زمان آماده سازی استخر برای فصل پاییز و زمستان و همچنین  تمامی خدمات نگهداری از استخر در زمستان را به شما عزیزان آموزش دهیم.

توجه داشته باشید انجام درست و صحیح مراحل زیر به شما اطمینان می دهد که وقتی استخر خود را دوباره باز می کنید از وضعیت عالی برخوردار باشد. بنابراین تا آخر این مقاله با ما در پدیده استخر همراه باشید.

برای نگهداری استخر روباز در زمستان در زیر به توضیحات تکمیلی می پردازیم:

1- استخر را تمیز کنید:

با استفاده از برس های مخصوص هر دو هفته یکبار دیواره ها و کف استخر را تمیز کنید تا از زدن جلبک جلوگیری شود. فیلتر و سبد اسکیمر موجود در استخر را تمیز کنید. این کار جزو ضروری ترین کارهاست. پاکسازی فیلتر و از بین بردن چربی ها و رسوبات باید در فصل زمستان انجام شود. پاکسازی آن در فصل گرما با مشکلات خاص خود روبرو است! سبد اسکیمر، از تجهــیزات مکانیـکـی مهـمّ مربـوط به گـردش آب استـخـر و جکـوزی محسـوب میگـردد که وظـیفـه آن، گـردش آب از سـطوح اسـتـخـر میبـاشـد.

فیلتر را بوسیله اسید شستشو ندهید! زیرا ممکن است باعث انسداد آن شود. برای اینکار باید پمپ استخر را روشن کنید و یک دور کامل، کار کند. این زمان ممکن است به 7 الی 8 ساعت برسد. پس از شستشو فیلتر درب مخزن فیلتر و سوپاپ های آنرا باز می کنیم تا آب های موجود در آن کاملا خارج شود.

اگر فیدر شیمیایی دارید ، آن را تخلیه کنید. گذاشتن مواد شیمیایی در فیدر شیمیایی هنگام زمستان در استخر شنا می تواند به تجهیزات شما آسیب برساند.

از سولفات ها مانند سولفات آلومینیوم و سولفات مس به همراه کلر می توانید برای میکروب کشی و پاکیزگی استخر نیز استفاده نمایید.

اگر می خواهید کلر به آب اضافه کنید باید کلر 100درصد طبیعی باشد. در غیر اینصورت باید کلر را با آب  مخلوط کنید و پس از ته نشین شدن آن را به آب استخر اضاف کنید.

توجه داشته باشید در صورت درست کار نکردن پمپ یا فیلتر مشکل دارد یا آب استخر به درستی گردش نمی کند.

راه های ارتباطی با پدیده استخر

09177905319

09179777732

نحوه نگهداری استخر در زمستان

انواع فیلترها برای شستشو استخر در زمستان:

  • فیلترهای شنی
  • فیلترهای کارتریج
  • فیلترهای DE

توجه داشته باشید که در طول شبانه روز، فیلتر موجود در استخر حدودا باید ۴ تا ۵ ساعت به فعالیت بپردازد.

2- تنظیم و متعادل سازی آب از لحاظ شیمیایی

برای متعادل سازی آب باید PH آن را در نظر بگیریم. محدوده PH آب استخر باید در رنج عددی ۷.۲ تا ۷.۶ باشد. همچنین میزان کلر موجود در آب در زمستان باید حدود ۲ یا ۳ قسمت در واحد PPM باشد. یکی دیگر از راه های متعادل سازی آب، شوک دادن به آب موجود در استخر است.

بعبارت کلی برای اینکار باید به موارد زیر توجه داشته باشیم:

  • پایدار بودن میزان PH
  • کلر
  • قلیائیت کل آب استخر

نحوه اندازه گیری دمای استخر و تنظیم دمای استخر توسط ترموستات آکوستات صورت می پذیرد. این ترموستات در ورودی آب گرم به مبدل حرارتی استخر نصب میشود.

3- غیر فعال نمودن تجهیزات موجود در استخر

غیرفعال کردن تجهیزات به این معنی است که هر قطعه و وسیله ای  در استخر که با برق کار می کند باید خاموش شود تا مشکلی برای آن پیش نیاید و در مصرف برق و انرژی صرفه جویی گردد.

4- کنترل سطح آب (تخلیه آب استخر در زمستان)

سطح آب را پایین بیاورید تا بتوانید پمپ را خارج کنید. کنترل کردن سطح آب استخر به منظور تخلیه کامل آب از استخر نیست. تخلیه کامل آب مشکلات جدی را بوجود می آورد. برای جلوگیری از یخ زدن استخر تا زیر خط برگشت آب را تخلیه کنید، برای جلوگیری از فشار وارد کردن بر روی استخر این کاهش هرگز بیشتر از 18 اینچ ( 45.7 سانتی متر ) نباید باشد. وجود آب در داخل استخر نقش حفاظتی خود را به هنگام وزش بادهای شدید و ایجاد طوفان‌های فصلی ایفا می کند. در صورتی که جایی زندگی می کنیم که هوا به شدت سرد است استخر را تنها در بازه ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر پایین‌تر از اسکیمرها نگه داریم. بطور کلی؛ برای نگهداری و حفاظت از استخر در زمستان، می توان عایق کاری و آب بندی های لازم را در بخش های مختلف آن انجام داده و در ضمن از ضدیخ در آب استخر استفاده نمود تا مانع یخ زدن آب در زمستان و هوای سرد شود.

5- پوشاندن سطح استخر

یکی از بهترین راه ها برای گرم نگهداشتن استخر روباز در زمستان، پوشاندن آن است. اینکار باید درست و اصولی انجام گیرد و همه جای استخر پوشانده شود. می توانیم با استفاده از کاورها یا صفحات نازک پلاستیکی سطح استخر را بپوشایم و از ورود آب به آن جلوگیری کنیم. اینکار از کثیف شدن زود به زود استخر نیز جلوگیری می کند و همین تمیز بودن استخر باعث می شود استخر کمتر جلبک بزند. لبه های استخر را نیز بپوشانید تا از تبخیر آب و ورود گرد و خاک به استخر جلوگیری شود. البته یکی از اصول اساسی نگهداری از استخر این است که 2 هفته ای یکبار سطح استخر را باز کرده تا با هوا تماس داشته باشد تا اکسیژن آن کم نشود و آب بدبو نشود.

6- تخلیه کامل لوله ها

برای جلوگیری از آسیب دیدن و تخریب و شکستگی لوله ها و ابزارآلات آن باید تمام آب موجود در آن را خالی کنید. زیرا ممکن است موجب یخ زدگی آب در آن شود و در نهایت منجر به آسیب دیدن لوله ها شود. با استفاده از وسیه ای به نام بلوئر می توانیم آب موجود در لوله ها را خارج  و تخلیه کنیم. همچنین باید تمام روزنه هایی که ممکن است آب از طریق آنها وارد شود را بپوشانیم. بعبارتی باید مطمئن شویم که آب تمام وسایل مانند جایگاه‌های کلر، پمپ‌های موجود در استخر و فیلترها و حتی لوله تخلیه آب استخر، کاملا خالی شده است‌.

یکی از روش های سنتی برای جلوگیری از یخ زدن استخر باغ در فصل زمستان نگه داشتن کاسه استخر و قرار دادن کنده چوبی درون آب است.

زمان آماده سازی استخر برای فصل پاییز و زمستان

سوالات متداول نحوه نگهداری استخر در زمستان:

جلبک ها در استخر در چه دمایی رشد می کنند؟

جلبک ها در دماهای گرمتر رشد کنند – معمولاً 85 درجه یا بالاتر.

آیا می توانیم به آب استخر شوک دهیم؟

بله. شوک دادن به آب استخر باعث از بین رفتن و رشد جلبک ها می شود. با حفظ تعادل اینکار در زمستان به خوبی جواب میدهد.

برای اینکه در زمستان آب یخ نزند باید چیکار کنیم؟

می توانیم از ضدیخ استفاده کنیم و پمپ را روزانه ۱ یا ۲ ساعت روشن نگه دارید.

طریقه استفاده از ضدیخ برای جلوگیری از یخ زدن استخر:

طبق دستورالعمل ، محصول را اضافه کرده و حداقل دو دقیقه یا طبق دستور ، گردش دهید.

تمام خطوط را با شاخه های مخصوص زمستان وصل کنید.

در آخر و قبل از سرپوش گذاشتن تخلیه زیر استخر را از انتها و جهت مخالف بدمید. وقتی حباب ظاهر شد ، بلافاصله خط تخلیه را ببندید. قفل بخار ایجاد شده باعث جلوگیری از جمع شدن آب و یخ زدگی در آب و هوای سخت می شود.

تخلیه آب استخر در زمستان به چه صورت است؟

منظور از تخلیه آب استخر در زمستان یعنی کنترل کردن سطح آب و به معنی تخلیه کامل استخر نمی باشد. اینکار باعث خسارت جدی به استخر می شود. همانطور که گفته شد: برای جلوگیری از یخ زدن استخر تا زیر خط برگشت آب را تخلیه کنید، برای جلوگیری از فشار وارد کردن بر روی استخر این کاهش هرگز بیشتر از 18 اینچ ( 45.7 سانتی متر ) نباید باشد.

چه چیزی در رشد جلبک در استخر تاثیرگذار است؟

پوشاندن سطح استخر یکی از دلایل رشد جلبک می تواند باشد زیرا دمای استخر بالا میرود و اکسیژن رد و بدل نمی شود.

ما در این مقاله به مباحث روش نگهداری استخر روباز در زمستان، نحوه نگهداری استخر در زمستان ، تخلیه آب استخر در زمستان و نکات کلیدی جلوگیری از یخ زدن استخر باغ در فصل زمستان پرداختیم. باید توجه داشته باشید پس از اتمام هوای گرم و تابستان تمامی خدمات نگهداری از استخر در زمستان را انجام داده باشید. بهترین زمان آماده سازی استخر برای فصل پاییز و زمستان هنگامی است که درجه حرارت به طور مداوم به 65 درجه فارنهایت یا پایین تر می رود. اگر زودتر شروع به انجام اینکار کنید ممکن است شاهد جلبک ها در استخرتان باشید. بنابراین در زمان مناسب به اینکار بپردازید.

پدیده استخر برای اجرا و نگهداری استخرهای سرپوشیده، محصولات نگهداری استخر را ارائه می دهد و همچنین کارشناسانی خبره و کاربلد را در این بخش تربیت کرده است که به راحتی می توانید نگهداری استخر خود را به ما بسپارید.

راه های ارتباطی با پدیده استخر

09177905319

09179777732

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *